Cieľom základného vzdelávania v cudzom jazyku:
Cieľom základného vzdelávania v cudzom jazyku:
Hlavným cieľom Prvého cyklu ZŠ (1. - 3. ročník) je dosiahnuť úroveň počiatočného osvojenia si prvého cudzieho jazyka (pred‐úroveň A1).
V prvom cykle žiak dokáže vnímať nové zvuky, slová a informácie, ktoré mu cudzí jazyk prináša.
Prostredníctvom počúvania a hovorenia sa učí používať známe výrazy a veľmi jednoduché slovné spojenia.
Rozumie krátkym pokynom a jednoduchým vetám s vizuálnou opo rou.
Na základe poskytnutého vzoru používa veľmi jednoduché slovné spojenia v hovorenej a pí somnej podobe.
Je motivovaný k ďalšiemu objavovaniu cudzieho jazyka a učí sa vnímať základné podobnosti a rozdiely medzi vlastnou kultúrou a kultúrou iných krajín/ľudí.
Hlavným cieľom Druhého cyklu ZŠ (4. - 5. ročník) je dosiahnuť komunikačnú úroveň A1 v prvom cudzom jazyku.
V tomto cykle sa zintenzívňuje kontakt s jazykom najmä prostredníctvom využívania rôznych druhov textov v hovorenej, printovej a audiovizuálnej forme.
Žiak rozumie bežným jednoduchým hovoreným a písaným textom.
Dokáže spontánne reagovať, získať a podať základné informácie o sebe a svojom okolí, opísať osoby, predmety a jednoduché aktivity tak, aby dokázal jednoducho komunikovať v ústnej aj písomnej forme.
Začína si uvedomovať dôležitosť učenia sa cudzích jazykov pre svoj ďalší rozvoj a vnímať jazykovú a kultúrnu rozmanitosť spoločnosti.
Hlavným cieľom Tretieho cyklu ZŠ (6. - 9. ročník) je dosiahnuť komunikačnú úroveň A2 v prvom cudzom jazyku.
Na konci tretieho cyklu sa žiak dokáže prostredníctvom jednoduchého jazyka porozprávať s inými ľuďmi o bežných témach zo svojho reálneho života.
Dokáže porozumieť primerane náročnému počúvanému/čítanému textu a napísať jednoduché súvislé texty, pričom uplatňuje kritické myslenie.
Prirodzene sa zapája do komunikačných situácií, v ktorých využíva vhodné stratégie, jednoducho vyjadruje vlastné myšlienky a názory na rôzne témy.
Je schopný identifikovať odlišnosti a prieniky medzi vlastnou kultúrou a kultúrami iných národností a krajín. Uvedomuje si význam učenia sa cudzích jazykov pre praktický život a je schopný reflektovať proces vlastného učenia sa.
Cieľom vzdelávania v anglickom jazyku na gymnáziu je dosiahnúť aspoň úroveň B1:
Anglický jazyk (úroveň B1).
Študent rozumie hlavným bodom zrozumiteľnej spisovnej vstupnej informácie o známych veciach, s ktorými sa pravidelne stretáva v práci, škole, voľnom čase atď.
Dokáže sa zorientovať vo väčšine situácií, ktoré môžu nastať počas cestovania v oblasti, kde sa hovorí týmto jazykom.
Dokáže vytvoriť jednoduchý súvislý text na témy, ktoré sú mu známe alebo o ktoré sa osobne zaujíma.
Dokáže opísať svoje skúsenosti a udalosti, sny, nádeje a ambície a stručne odôvodniť a vysvetliť svoje názory a plány (SERR, 2013, s. 26).
Niektoré stredné školy idú ďalej na úroveň B2 - Anglický jazyk (úroveň B2).
Študent rozumie hlavným myšlienkam zložitého textu na konkrétne aj abstraktné témy vrátane odborných diskusií vo svojej špecializácii.
Komunikuje na takom stupni plynulosti a spontánnosti, ktorý mu umožňuje viesť bežnú konverzáciu s rodenými hovoriacimi bez toho, aby to pre ktoréhokoľvek účastníka interakcie predstavovalo zvýšené úsilie.
Dokáže vytvoriť jasný, podrobný text na rozličné témy a vysvetliť svoje stanovisko k aktuálnym témam s uvedením výhod aj nevýhod rozličných možností (SERR, 2013, s. 26).
Class Academy - priestor pre učiteľov angličtiny rásť
Class Academy je miestom pre učiteľov angličtiny, ktorí chcú, aby ich hodiny boli kvalitnejšie, aby sa mohli stať učiteľmi, akými vždy chceli byť. A tiež si učenie užívali.
Class Academy poskytuje interaktívne hry (materiály, metodiku), učiteľské skupiny, workshopy, hosťovanie i mentoring.
https://www.classacademy.sk/
https://www.englishradar.com/english-levels/